האם קיים קשר בין לחץ בעבודה לנשירת שיער?

בעידן גלובלי, לא מעט ישראלים בוחרים לעזוב את מדינת ישראל לטובת רילוקיישן, וזאת בעקבות הצעת עבודה אותה קיבלו. המעבר למדינה זרה כמו גם הרצון העז להצליח בעבודה החדשה עשוי לגבות מחיר נפשי לא פשוט, אך גם ליצור לחץ שמוביל לנשירה של שיער. מה הקשר בין לחץ לבין נשירת שיער ומה אפשר לעשות? אנחנו כאן עם כל הפרטים.

סובלים מנשירת שיער? אתם לא לבד

תופעה של נשירת שיער היא תופעה שכיחה שמתרחשת הן אצל גברים והן אצל נשים, באופן שווה. על פי ההערכות כ-50% מכלל האוכלוסייה סובלת מנשירה, כאשר במידה ולא מטפלים בזמן, הנשירה עלולה להפוך להתקרחות של חלק מהאזורים בקרקפת עד להתקרחות מלאה. חשוב להבין כי הסיבות לנשירה הן רבות ומגוונות, אולם אחת מהסיבות השכיחות היא מצבי לחץ ודחק. זה לא סוד שרבים יודעים כי גוף ונפש קשורים האחד בשני, ולכן לחץ שמופעל במסגרת העבודה ובוודאי לאחר רילוקיישן עשוי להוביל לנשירה מואצת. זירוז צמיחת השיער הוא אפשרי בהחלט במצב כזה, וזאת על ידי נקיטה של פעולות שיכולות לא רק לעכב את הנשירה אלא אפילו לעצור אותה.

יחד עם זאת, חשוב להבין כי לחץ הוא לא הגורם הישיר היחיד לנשירה ולרוב הלחץ הוא נלווה לתופעות נוספות כמו למשל חוסר איזון תזונתי, גורמים גנטיים וכן תהליכים כימים שמחלישים את השיער, כמו למשל שימוש במחליק שיער. מאחר ורילוקיישן מטבעו הוא מצב מלחיץ מאוד, כדאי כבר עכשיו לנקוט בפעולה, וזאת מתוך מטרה להוביל להפחתה משמעותית בתדירות הנשירה ובכך גם להגדיל את הביטחון והדימוי העצמי שנפגע באופן דרמטי בעקבות הנשירה.

 

 

כיצד אפשר לטפל בנשירת שיער?

כאמור, קיים קשר בין לחץ לבין נשירה. יחד עם זאת, אין מדובר בגזרת גורל אלא ניתן לנקוט במספר שיטות שיכולות לסייע לטובת זירוז צמיחת השיער, ללא התערבות כירורגית. אחת השיטות היא עיסוי של הקרקפת, מתוך מטרה להזרים דם לאזור. כאשר ישנה זרימה מופחתת של דם לקרקפת התוצאה היא נשירה מואצת, מאחר וזקיקי השיער אינם מקבלים את החומרים הדרושים לה לטובת צמיחה טובה. ברשתות החברתיות כמו גם ביוטיוב תמצאו מגוון סרטונים המדגימים כיצד לבצע את העיסוי, כאשר מומלץ להוסיף גם שמנים כמו למשל שמן קיק או שמן קוקוס.

שיטה נוספת היא שימוש במכשיר בשם דרמה רולר. מדובר במכשיר שנראה כמו ידית אחיזה ועליו מותקנות מחטים עדינות אשר פוצעות את עור הקרקפת באופן מבוקר, וזאת מתוך לחדש את תאי העור ובהתאם לכך להוביל לצמיחה מחודשת. על מנת להגיע לתוצאות, רצוי להשתמש במכשיר לפחות פעם בשבוע, וכן להקפיד ולחטא אותו עם אלכוהול לפני השימוש.

הפחתה של לחץ – מפתח משמעותי לעיכוב נשירה

מאחר ונשירת שיער מתרחשת בין היתר בעקבות לחצים בעבודה שמשפיעים באופן דרמטי על היכולת שלכם לתפקד בצורה טובה אך גם משפיע באופן ישיר על קצב צמיחת השיער. יצירה של אורח חיים בריא היא קריטית, כאשר מומלץ מאוד לקבוע ביומן שלכם פעילות גופנית כמו למשל הליכה הנחשבת בעיני רבים לתרופה טבעית להפחתה של לחץ. בנוסף, התמקדות בתרגילי נשימה יכולים גם הם לסייע לטובת הפחתה של לחצים מהעבודה, כל זאת מתוך הבנה כי באמצעות נקיטת פעולות אקטיביות ניתן בהחלט לעכב את הנשירה, ואף להוביל לחיזוק סיב השיער.

לסיכום

מעבר לצרכי עבודה מהווה אלמנט מלחיץ כשלעצמו, בוודאי כאשר מדובר במדינה זרה. ההשפעות של הלחץ יכולות להיות חיוביות מאוד, אך גם הרסניות, בייחוד לאור העובדה כי מחקרים מצאו כי אכן קיים קשר. על כן, עברו היטב על הסקירה והתחילו לבצע כבר עכשיו צעדים בדרך לעיכוב הנשירה.

המידע באתר הוא לא חוות דעת רפואית או המלצה רפואית מכל סוג שהוא, ואין לראות בו חוות דעת רפואית ומקצועית. כדי לקבל את המענה המדויק לצורך הטיפול בבעיה יש לפנות לרופא ו/או למומחה בלבד.

נגישות