מתקרבים לדת: איך מתחילים לשמור שבת?

אם אתם חוזרים לארץ ורוצים להתחיל לשמור שבת, אין ספק שהמאמר הזה הוא עבורכם. לא מעט אנשים שחוזרים לארץ הקודש עוברים תהליך של התחזקות ושמירת השבת הוא חלק בלתי נפרד מהתהליך הזה. במאמר הבא נסביר איך כדאי להתחיל לשמור שבת ולמה יש כאלה שדווקא מעדיפים לקפוץ למים הקדושים בבת אחת.

הכינו את הבית לשבת

נכון, אנחנו עדיין לא מדברים אתכם על שמירת שבת הלכה למעשה ועם זאת, כדי להתחיל להיכנס לעניינים של שמירת שבת אתם צריכים לייצר לעמכם אווירה שונה בבית. ראשית, התעדכנו בזמני כניסת ויציאת השבת והתחילו להכין את הבית. מה זה אומר בפועל? אתם צריכים להכין אוכל לשבת, לנקות את הבית על מנת  שיהיה לכם נעים לשהות בו, להתקין שעון שבת שישלוט בכל מערכות החשמל השונות בבית, להתרחץ, להכין את הפלטה וכמובן להדליק נרות של שבת. כמובן שאתם צריכים לעשות קידוש וסעודת שבת, לכן מומלץ כמובן לרכוש סט קידוש שישרת אתכם נאמנה.

מתחילים בשמירה בסיסית

אם תקפצו למים העמוקים בבת אחת, יש סיכוי שלא תצליחו לעמוד בשינוי המהיר שחל בחיים שלכם ולא תחזיקו מעמד. לכן, אנחנו ממליצים לכם להתחיל בשמירה בסיסי של השבת. התחילו מלא להדליק מוצרי חשמל ולא להדליק אש. נסו את זה למשך מספר שבועות ולאט לאט התחילו להוסיף עוד איסורים, כמו לא לנסוע בשבת, לא לדבר בנייד, לא להסתפר, לא לכתוב ולא לטפל בצמחייה. אם בכל שבוע תוסיפו לסט האיסורים שלכם עוד איסור אחד, אנחנו מאמינים שיהיה לכם יותר קל לשמור את השבת. אגב, בהמשך המאמר נספר לכם על כאלה שהעדיפו דווקא לקפוץ למים בבת אחת וזה אפילו הצליח להם.

זה הזמן לשלב תפילות

לאחר תקופה מסוימת אנחנו מניחים שתרגישו שאתם מוכנים לשמור שבת באופן מלא, על כל המשתמע מכך. במצב כזה, אנחנו ממליצים לכם לקפוץ מדרגה ולשלב את התפילות שנוהגים להתפלל בשבת. תוכלו בתור התחלה להתפלל בבית ולעשות את זה בקרב בני המשפחה הקרובה שלכם. אולם, לאט לאט אנחנו ממליצים לכם בהחלט לצאת ולהתפלל בבית כנסת.

מעבר לעובדה שאתם תתלבשו יפה ותרגישו שמשהו שונה וטוב קורה, אתם תכירו גם אנשים חדשים שיסייעו לכם לצלוח את התהליך בשלום. אגב, סביר להניח שבבית הכנסת תגלו לא מעט אנשים שנמצאים בשלב שאתם נמצאים בו, כאלה שרק זה עתה חזור ארצה, מנסים להתחיל לשמור שבת ועוברים את אותם הקשיים בדוק שגם אתם נאלצים לעבור. לכן יש למפגש הזה משמעות קריטית, יהיה לכם קל יותר לעבור את התהליך ביחד עם אנשים אחרים.

מתקרבים לדת: איך מתחילים לשמור שבת?

מוכנים? קופצים היישר למים הקדושים

זה נכון, עד עתה הצגנו לכם טיפים שיסייעו לכם להתחיל לשמור שבת בהדרגה ואנחנו בהחלו מאמינים בדרך הזו. עם זאת, חשוב לציין שיש כאלה שדווקא מעדיפים לקפוץ למים הקרים בבת אחת, ויש לא מעט הוכחות שזה יכול להצליח. במקום להתחיל לשמור את השבת בהדרגה ולהוסיף איסורים בשלבים, יש כאלה שמעדיפים לשאת את עול שמירת השבת ולשנות את החיים שלהם מהקצה האחד לשני. בסופו של דבר, הכל בראש ואנחנו מדברים פה על פסיכולוגיה פשוטה ואם אתם מוצאים לעצמכם את הדרך הכי קלה עבורכם, אנחנו ממש בעד.

לסיכום, אין ספק שאם אתם עושים רילוקיישן לישראל ורוצים להתחיל לשמור שבת, אנחנו ממליצים לכם ליישם את הטיפים שקיבלתם כאן. בין תחליטו לשמור את השבת בהדרגה ובין אם לקפוץ למים הקדושים בבת אחת, אנחנו כמובן מאחלים לכם בהצלחה בתהליך המעניין הזה.

נגישות